23 nov. 2010

Ioana Diaconu - Work and Travel Grecia

Buna!

Ma numesc Diaconu Ioana, sunt studenta in anul 4 la Universitatea de Medicina si Farmacie din Iasi si am fost vara asta plecata in Grecia, pe insula Rodos, printr-un program de "work&travel" al agentiei US Travel, Iasi.

A fost prima experienta de acest gen pentru mine si totodata una..extraordinara! So, no heart fealings at all, after this! Din contra, am venit cu un bagaj impresionant de amintiri frumoase, mi-am facut o gramada de noi prieteni, am vazut asa-zisele locuri "colt de rai", am si muncit si bineinteles am facut si niste bani (primii mei bani adevarati de altfel..e un sentiment inaltator sa poti cheltui fara sa te gandesti ca parintii ti-au dat banii si trebuie sa ii dramuiesti cu multa intelepciune!)

Sa detaliez un pic mica mea aventura de aproximativ 3 luni:
Data plecarii era programata pe 13 iulie (Un marti-13 foarte norocos pentru noi :P ), exact la doua zile dupa ce as fi terminat sesiunea (Acesta e si unul dintre motivele pentru care am ales aceasta destinatie, convenindu-mi foarte mult data plecarii; un al doilea , la fel de important, a fost costul mic al programului 600 RON).Am mers cu inca doi colegi si prieteni buni: fiind trei temerari, ne-a fost mult mai usor sa ne invingem toate temerile in legatura cu necunoscutul spre care ne aventuram. Asa ca, sfatul meu ar fi sa va ganditi la un mini-grup de prieteni cu care sa puteti calatori, vorbi si distra pe toata perioada verii..face sa fie experienta de 3, 4, 5...etc. ori mai frumoasa. Cei de la agentie sunt OK in legatura cu acest aspect.

Asadar, la data stabilita ne-am urcat in avionul Bucuresti-Atena cu un singur gand vesel strabatandu-ne toata fiinta: "Greece, here I come!!". Ulterior urma sa facem o escala de cateva ore in Atena si apoi sa luam avionul spre Insula Rodos. Calatoria a fost foarte placuta, fara turbulente , Slava Cerului, iar modul in care am fost tratati acolo sus, a fost unul demn de inaltimile la care zburam.
Prima chestie pe care am citit-o cand am ajuns in hotel a fost de pe un pliant pe care l-am gasit in camera : "Femeile nu se indragostesc de barbati..femeile se indragostesc de Insulele Grecesti.". Am fost sceptica atunci..

Hotelul e unul imens!! Nu foarte nou, dar OK din perspectiva omului care urma sa lucreze acolo. Munca am inceput-o inca de a doua zi, in restaurant, in functia de chelner. Nu era foarte greu: strangeam farfurii murdare de pe mese, faceam set-up'ul meselor si la urma maturam si dadeam cu mopul in restaurant- dar destul cat sa-mi para extrem de obositor la inceput (asta si pentru faptul ca nu mai lucrasem vreodata...). Dar m-am obisnuit repede si ceea ce ma determina sa-mi fac treaba bine era gandul ca dupa munca pot merge sa stau intinsa la soara si sa fac o baie in mare( Apropo de mare: o apa atat de curata nu am vazut la noi vreodata :) ). De ce aveam si timp de plaja in zilele in care munceam?..Pentru ca am avut cel mai bun program de acolo, parerea mea: lucram 4 ore dimineata si 4 seara, astfel incat in intervalul 11.00-18.00 eram libera sa fac ce vreau.

Tot la inceput mancarea care ni se dadea nu era chiar una dintre cele mai bune..ca mai apoi sa realizam ca in acel hotel poti avea orice si la orice ora..daca stii cui sa i te adresezi si daca esti si prudent. Deci am rezolvat si aceasta problema!
Bani am primit cati ni s-au promis, iar cei care au vrut sa lucreze extra-hours pentru mai multi, au putut sa o faca.

Si ..DISTRACTII ?!?! Siguur, din plin! aveam discoteca atat in hotel cat si undeva in apropiere. Si am avut si cu cine, fiind acolo studenti romani, unguri ,cehi si slovaci! We just rocked!

Sunt si multe locuri de vizitat pe aceasta insula: vestigii antice, golfuri, orase, si peisaje de neuitat. Noi am inchiriat cu cateva zile inainte de a pleca de acolo o masina si am facut turul insulei, sa putem vedea si locurile prin care inca nu apucaseram sa ne ducem: a fost una dintre cele mai distractive zile! Eram pur si simplu beti de fericire.

O alta zi de neuitat a fost cea la Water Park ! Multa adrenalina, poze si senzatii tari."Livin' on the edge!" a fost powerplay'ul acelei zile.

As avea un regret..nu am putut merge pe continent, asa cum ne propusesem, pentru ca era la o ora distanta cu avionul..si implicit, destul de scump. Dar poate asa nu o sa am scuza sa nu mai vizitez Grecia(de data asta partea peninsulara) inca o data! Mai aproape ar fi fost Turcia...dar, la fel, poate data viitoare!

Ca sa concluzionez: Da, m-am indragostit de Rodos! Am castigat cateva satisfactii personale in urma acestei experiente (am invatat sa inot, am castigat bani, mi-am imbunatatit mult limba engleza etc. ) si am aterizat inapoi pe taram romanesc cu o noua idee: Voi repeta aceasta experienta , cu siguranta!

0 comentarii: